نوشته شده توسط : salamati

نخود فرنگی نقش حیاتی در رشد مو دارد. عصاره این گیاه برای رشد مو ضروری است و از ریزش مو جلوگیری می کند. نخود فرنگی سرشار از مواد مغذی و ویتامین های  E و A و سایر مواد معدنی مانند سلنیوم و روی است. موها با استفاده از نخود فرنگی سالم و با طراوت باقی می مانند زیرا همه مواد معدنی و املاح مورد نیاز را دریافت می کنند. خواص نخود فرنگی برای مو به قدری زیاد است که به تنهایی می تواند یک اکسیر نجات بخش برای موهای آسیب دیده باشد.

اشکال مختلف خام و پخته نخود فرنگی همگی دارای خواص مشابه هستند و می توان از آن استفاده کرد. علاوه بر مصرف خوراکی، استفاده موضعی از نخود فرنگی در ترکیبات ماسک مو، شامپوها و مواد مراقبت از مو، رایج است. اگر موهایتان به هر دلیلی دچار ریزش شده یا خشک و شکننده شده از محصولات طبیعی و گیاهان استفاده کنید.

گیاهان منبع خوبی برای انواع ویتامین ها و مواد معدنی هستند. نحوه استفاده از نخود فرنگی و سایر گیاهان برای رشد مو، اینست که آن را مستقیما روی موها قرار دهید. این روش از دوران باستان استفاده می شده است. موها با استفاده از عصاره نخود فرنگی خام سالم و پر پشت تر می شوند.

چگونه از نخود فرنگی برای رشد مو استفاده کنیم؟

ویتامین ها و مواد غنی نخود فرنگی تنها در عصاره یا دانه آن وجود ندارد. جوانه گیاه نیز همه خواص نخود فرنگی برای مو را در حد کافی دارد. افرادی که طرفدار سبزیجات هستند از جوانه نخود فرنگی یا دانه های تازه گیاه در تهیه سالاد، ساندویچ ها و سوپ ها استفاده می کنند.

جوانه نخود فرنگی غنی از ویتامین A ، مواد معدنی ویتامین E مانند روی و سلنیوم است که این مواد به رشد مو کمک می کنند. جوانه های تازه، خاصیت آنتی اکسیدانی نیز دارند و با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند. وقتی موها آسیب می بینند با استفاده از نخود فرنگی می توان ظاهری سالم و حجیم به موها داد. علت این تغییر، تاثیر فوق العاده نخود فرنگی در بهبود کیفیت فولیکول مو است. برخی ازخواص نخودفرنگی برای مو را در ادامه می خوانید.

خواص نرم کننده مو

حالت دادن به موها یکی از کارهای روتین است که نیاز به تکرار روزانه دارد. اگر موها خشک و وز باشند، به سختی حالت می گیرند و ناچارید مدت بیشتری وقت صرف رسیدگی به موها کنید. موهای نرم، قابلیت فرم دهی بهتری دارند با استفاده از عصاره نخود فرنگی می توانید موها را نرم و صاف کنید. این ساده ترین راه برای نجات دادن باقیمانده موهای تان است.

با استفاده از ماسک موی نخود فرنگی نیز به موهای کدر و مات، جان می دهید. برای تهیه ماسک مو لازم است تا دانه ها را خشک کنید و آن را به صورت پودر در آورید. با افزودن یک روغن اساسی نظیر روغن بادام یا زیتون، ماسک موی خانگی پر خاصیت خود را تهیه کرده اید.

خورد کردن دانه های سبز نخود فرنگی با میکسر نیز یک راه ساده برای تهیه ماسک مو است. ماسک را با دست روی موها و پوست سر قرار دهید و موها را کلاه رنگ بپوشانید. پس از یک ساعت می توانید موها را با شامپوی ملایم و آب ولرم، بشویید. حتی با اولین استفاده نیز متوجه خواص نرم کنندگی نخود فرنگی روی موها خواهید شد.

 

افزایش رشد طولی موها از خواص نخود فرنگی

مصرف جوانه نخود سبز برای مو بسیار مفید است. اگر این جوانه بخشی از رژیم روزانه شما باشد، موهای تان رشد طولی بهتری خواهد داشت. علت اینست که ویتامین های موجود در نخود فرنگی، جلوی ریزش موها را می گیرد در نتیجه موها مدت زمان بیشتری روی سر باقی می مانند. برای استفاده از همه خواص نخود فرنگی برای مو لازم است تا روزانه مقدار زیادی از آن را مصرف کنید.

اغلب افراد تمایل ندارند تا حجم زیادی از نخود فرنگی را در طی روز بخورند. به همین علت استفاده موضعی از گیاه در ماسک های خانگی مو توصیه می شود.

 

خواص نخود فرنگی برای مو

نخودفرنگی دارای منبع خوبی از ویتامین‌های گروه ب مانند فولات، ویتامین ب شش و ویتامین ب دوازده است.

این ویتامین‌ها با افزایش گلبول‌های قرمز خون خون‌رسانی به پوست سر را افزایش داده و از ریزش مو و موخوره جلوگیری می کنند.

ویتامین C موجود در نخود فرنگی باعث تقویت و آبرسانی به مو ها شده و مو های خشک و شکننده را درمان می کند.

 

نخود فرنگی به همراه گیاهان شناخته شده ای مانند شیرین بیان ، ماش ،

سویا ، لوبیا چیتی ، شنبلیله و عدس در راسته باقلاسان دسته بندی می شود.

نخود فرنگی یا نخود سبز گیاهی از خانواده حبوبات و یکی از سبزیجات بهاری است،

دانه‌ های نخود فرنگی درون کیسه‌ هایی قرار می گیرند که در واقع این کیسه یا غلاف میوه ی گیاه نخود فرنگی محسوب می شوند.

نخود فرنگی یکی از سبزیجات محبوب است. همچنین نخود فرنگی بسیار مغذی است و مقدار زیادی فیبر و آنتی اکسیدان دارد.

بعلاوه، تحقیقات نشان داده نخود فرنگی ها می توانند به محافظت از بدن در برابر برخی بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی و سرطان کمک کنند.

از سوی دیگر، برخی افراد ادعا می کنند نخود فرنگی ضرر دارد و به خاطر مواد غیر مغذی موجود در آن که موجب نفخ می شود نباید خورده شوند.

خواص نخود فرنگی برای تقویت دستگاه ایمنی

به دلیل آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی که در نخود فرنگی یافت می شود این حبوبات باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن شده

تا پادتن بیشتری تولید کنند و در برابر رادیکال‌های آزاد واکنش مناسب نشان دهند.

 

شامپو ضد ریزش مو و رشد مو ایج دیفنس بایوفول BIOFOL

شامپو ضد ریزش مو و شامپو رشد مو فوری ،تقویت کننده و ترمیم کننده مو گیاهی ایج دیفنس بایوفول کانادا و معرفی ویژگی های محصول:

  • شامپو ضد ریزش مو فوری
  • شامپو رشد مو
  • درمان قطعی و فوری ریزش مو با بهترین شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس بایوفول
  • افزایش سرعت رشد موهای ضعیف و نازک
  • افزایش استحکام و ضخامت موهای ضعیف و آسیب دیده
  • ضد پیری مو و جلوگیری از پیری زودرس مو
  • ضد شوره 
  • کنترل چربی و خشکی مو
  • کراتیه طبیعی مو
  • رشد مجدد مو و تسریع آن

  1. نخود خام ،جو با پوست ،گندم ،لوبیا قرمز و ماش را به نسبت مساوی (بطور مثال از هر کدام 200گرم و یا یک کاسه کوچک ) با هم مخلوط کرده و آسیاب کنید. وقتی به شکل پودر در آمد آن را کمی تفت دهید و کنار بگذارید و برای هر بار استفاده به اندازه ی دو تا سه قاشق غذا خوری از این پودر را با مقداری شیر سرد مخلوط کرده تا مثل ماست چکیده درآید و شب ،هنگام خواب خوب بر روی ریشه ها ی مو بمالید و سر را ابتدا با کلاهی پلاستیکی و سپس با یک پارچه یا روسری نخی بپوشانید و خوب گرم نگه دارید و صبح بشویید.

  2. می توانید یک در میان به جای شیر، از زرده ی تخم مرغ رسمی استفاده کنید به این تر تیب که ابتدا یک یا دو زرده ی تخم مرغ را بر روی ریشه های مو و پوست سر مالیده وسپس با دست مقداری از این پودر را روی همان قسمتها بریزید .چون مخلوط کردن زرده و این پودر سریع سفت شده و به سختی قابل استفاده خواهد بود بهتر است که حتما جدا گانه و به همین ترتیب عمل کنید تا با پوشاندن سر با کلاه پلاستیکی و پارچه ی نخی سر را گرم نگه داشته و پس از شش الی هفت ساعت کاملا جذب شود.

  3. اگر درست کردن این پودر برایتان سخت است می توانید از قاووت که سوغات کرمان است و در تمام عطاری ها و همه جا یافت می شود به جای این پودر و به همان ترتیب تقویت کننده های قبلی استفاده نمایید . اگر هم همه ی این مواد را تهیه کردید می توانید هر ماه از یکی از این تقویت کننده ها استفاده کنید که بسیار بهتر ومفید تر است.

  4. حتما سه تا چهار هفته ای یک بار از این تقویت کننده ها استفاده کنید تا ریزش موهایتان پس از شش ماه کاملا برطرف شود.

  5. چون باید حداقل 6 ساعت روی سر بماند بهتر است از این تقویت کننده ها شب تا صبح و در آرامش کامل استفاده کنید.

  6. پس از آبکشی موها و پاک شدن سر از این مواد می توانید از شامپوهای تقویتی بسته به نوع مویتان استفاده نمایید.

  7. چون این تقویت کننده ها از دیر باز مورد استفاده ی بسیاری از خانواده ها قرار می گرفته و تاثیر مطلوبی هم داشته به مادرانی که در دوران شیر دهی با ریزش مو همراه هستند نیز توصیه می شود که بطور مداوم 3تا 4 هفته ای یک بار و به مدت شش الی هفت ماه از این تقویت کننده ها استفاده نمایند.  




:: برچسب‌ها: درمان ریزش مو با نخود فرنگی ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: